Årstider, Blogg, Födelsedagar, Sommaren

Hipp, hipp hurra för mig!

Igår var det min dag, min födelsedag! 😀 Jag älskar födelsedagar, det är så roligt antingen att bli överraskad från morgon till kväll eller att planera en stor fest för nära och kära! 😀

Jag planerade inget detta år utan det var Martin som stod för all planering och jag visste inget. Dagen började med sång på en gång jag slog upp ögonen och sedan lagade Martin min absoluta favoritfrukost nämligen Ägg Benedict med ett glas Mimosa eller rättare sagt två glas 😀

Vid frukosten fick jag paket också, jag älskar paket! 😀 Av min man fick jag en japansk bordsgrill och ett par örängan av mitt favoritmärke Caroline Svedbom.

Jag fick fler paket 😀 Tina hade beställt den HÄR ljusstaken från Stoff Nagel med tillhörande stearinljus som inte han fram i tid men den är påväg 😀 Ninni hade gjort upp med Martin och gömt ett paket i gästrummet innan hon gick på semester, väldigt lurigt av henne 😀

Tårta hör ju till födelsedagsfirande och speciellt jordgubbstårta tycker jag då jag alltid fick det på mina födelsedagar under min uppväxt. Martin hade dagen till ära gjort en maräng- och jordgubbstårta med hallon.

Till tårtan serverade han champagne, ska det vara så ska det! 😀

På eftermiddagen kom det blombud, den otroligt vackra buketten var från min bror med familj.

Det kom även ett paket i brevlådan denna dag och det var från mina underbara svärföräldrar Barbro och Stig. Det innehöll trisslotter, servetter och ett meddelande om att deras present till mig var försenat men att det var påväg. Jag fick även ett bidrag till min insamling Skicka vidare by Tina som jag har hos Cancerfonden.

På kvällen hade Martin bokat bord på restaurang The Old Smokehouse som ligger strak utanför Nacka i Stockholm. Det är en fantastisk restaurang med fantastisk service, Martin kunde inte ha gjort ett bättre val! 😀

Det hörs på namnet att det är mycket rökigt på menyn och det finns en hel del kött också kan jag avslöja. Vi tog deras BBQ Plate och den innehöll massor av olika köttsorter, såser, sallad potatis mm. Vi beställde även kycklingvingar och rökta räkor till förrätt också ett mycket bra val! 😀

Vi började middagen med en rökig drink!

Kvällen avslutades med att vi gick ned till bryggan innan vi tog en taxi hem. 1000, 1000-tack Martin för ett helt perfekt födelsedagsfirande! 😀