Med äppelpaj kan det aldrig bli fet, i alla fall om man frågar min mamma! 😀 Detta recept fick jag av en väns vän, det är den godaste äppelpaj jag någonsin har ätit och alla som jag bjuder den på håller med.
Desserter
Knäckig rabarberpaj
Rabarber på sommaren kan aldrig bli fel enligt mitt tycke! 🙂 Det söt-knäckiga ”täcket” gifter sig bra med den lite syrliga rabarbern.
Björnbärsmoussetårta
När min man fyllde år sist bakade jag naturligtvis en tårta till födelsedagsbarnet. Receptet hittade jag på bloggen Kalasgott, jag ändrade något i receptet så att det skulle passa oss bättre. Tårtan blev verkligen kanongod, jag kan verkligen rekommendera den och alla som åt av den åt med god aptit 🙂
Pink grape ice cream
Om man har ätit en lite tyngre varmrätt är det skönt att avsluta smiddagen med en lätt och fräsch dessert och jag kan då rekommendera denna! Jag gjorde denna på nyårsafton för några år sedan.
Chokladfondant med vaniljglass och chokladsås
Choklad går hem hos alla jag känner tror jag och hos mig går det definitivt hem, jag älskar choklad i alla dess former 🙂
Chokladlasagne
Det här är en rolig efterrätt, dock lite för söt för min smak men det går säkerligen att ändra i receptet. Jag gjorde detta till en nyårsafton och det blev väldigt uppskattat, speciellt från barnen.
Hjortronpannacotta
Älskar man hjortron lika mycket som jag gör så rekommenderar jag denna dessert, den är otroligt god och väldigt lätt att göra.
Hjärtfondant
På alla hjärtans dag av slutade vi middagen med en romantisk dessert bestående av härlig, len och ljummen chokladfondant som var format som ett hjärta. Till det åt vi en underbar vaniljglass som jag hade dekorerat med små röda och rosa hjärtströssel från Tårtverkstan.
Kakaopudrad chokladcylinder med hallonglaze
Mitt dessertval till Kalasgott´s matutmaning med temat choklad blev denna ljuvliga chokladskapelse, älskar man choklad så är detta ett självklart val. 🙂
