Säg vem som inte gillar hamburgare…jag fullkomligt älskar det! 🙂 Jag tycker dock det kan bli lite enformigt att äta den klassiska hamburgaren med nötfärs så när det var dags att äta fisk härom veckan gjorde jag en gösburgare och det blev kanongott.
Etikett: Fisk
Petras laxröra på kavring
Våra vänner Petra och Fredrik ansvarade för förrätten på nyårsafton och denna laxröra är den absolut godaste jag har ätit i hela mitt liv!
Janssons frestelse
Janssons är en av mina favoriträtter på julbordet och det är bara vid jul som jag äter denna rätt så den är viktig för mig, i år fick min kära svärmor göra den och som alltid när hon lagar den blir den supergod! 🙂
Svanbergasill
En del personer tycker dessa ingredienser är en konstig kombination men jag lovar denna sill är supergod! 🙂
Västerbottensill
Förr om åren har jag aldrig varit någon fantast av ost, det har bara varit hushållsost som har tilltalat mina smaklakar men sedan påsken 2010 har jag helt ändrat åsikt och numera älskar jag ost 🙂 Därför gjorde jag denna sill förra året 🙂
Ansjovispaj
Det brukar vara så att antingen gillar man ansjovis eller så gör man det inte. Själv älskar jag det och denna paj är fantastisk god. Den passar både till jul, påsk och midsommar! 😀
Matjesmousse på kavring- och pepparkaksbotten
Sill i någon form är något som som hör julen till och detta spännade tilltugg hittade jag någonstans på nätet, jag har gjort om det efter våra smaker 🙂 Våra adventsmingelgäster som var här i söndags mumsade i sig med god aptit!
Rökta laxsnurror med pepparrotsost
Ett lättgjort och fräscht tilltugg som är gudomligt smarrigt!
Laxmousse toppad med löjrom
För drygt tre veckor sedan kikade jag in hos Linnéas Skafferi och såg att hon utmanade sina läsare att baka för bröstcancer, då jag själv har drabbats av att läkaren hittade tre knölar (tack och lov ofarliga) i mitt ena bröst i början av året så var detta en självklar utmaning för mig att […]
