Här kommer tips på en sallad som passar väldigt bra nu till påsk eller under våren. Själv har jag ätit den som lunch eller som förrätt till någon utav middagarna under påsk.
Etikett: Midsommarens samtliga recept
Löjromsägg
Nu är påsken i antågande och här kommer det första påskiga receptet för i år. För mig så måste det finnas ägghalvor under påsken och dem får gärna vara lite lyxiga som dessa med en klick härlig löjrom på 🙂 Självklart passar dem att bjuda vid ett antal andra […]
Hovmästarsås
Ett tillbehör som nästan är ett måste för mig när jag äter gravad lax är hovmästarsås och att göra den själv är inte så svårt som man tror och framför allt är det mycket godare, speciellt om man även gör senapen själv och det är heller inte särskilt svårt 🙂
Smultronmojito
Jag säger bara smultron…mer sommar än så kan det inte bli 🙂 och att göra en mojito på dessa söta bär då är jag i himmelen, drinkhimmelen 😀 En så fantastisk skapelse är fantastiskt att få sippa på en strålande sommardag på vår altan 🙂 Skål på er!!! 🙂
Jordgubbskaka med vaniljvisp
I morgon är det midsommarfirande runt om i vårt avlånga land och något som vi tycker är svenskt är att äta svenska jordgubbar, visst är det gott! 🙂 Har man tillgång till jordgubbar så kan jag rekommendera denna jordgubbskaka som är full med härliga svenska jordgubbar!
Matjessilltårta
Finns det något mer midsommar än matjessill? Nä, jag tror inte det 🙂 Inte om man frågar mig i alla fall, om man inte skall räkna in midsommarstång då 🙂 Tårtan här är verkligen god, om man gillar matjessill vill säga! Jag tror faktiskt att många som inte gillar ren […]
Gravad lax med dill och vodka
Lax är något många svenskar äter under midsommarafton, därför vill jag tipsa om en verkligen supergod egengravad lax som är fylld av svenska smaker om ni frågar mig.
Rabarber Collins
En läskande drink som smakar rabarber och det hör sommaren till tycker jag 🙂
Skagensill
Vad skulle man ha gjort om inte Tore Wretman hade skapat skagenröra? Ja då hade kanske denna underbart goda sill inte kommit till och det hade varit väldigt, väldigt tråkigt tycker jag.
