Fisk kan man servera både till fest och vardag och denna torskrätt har snabbt blivit en favorit här hemma. 🙂
Etikett: Fisk
Krämig vitlökssill med honung
Jag är fullkomligt tokig i vitlök, både på längden och tvären! Denna sill är nog en av de godaste sillar jag har både gjort och ätit så snälla ni som gillar vitlök, gör den!
Lime- och honungsglaserad lax med ljummen spenat- och löksallad
En enkel och snabblagad fiskrätt som framförallt är väldigt god och det absolut bästa är att man känner sig väldigt behagligt mätt när man är klar.
Currysill med äpple och rostad lök
En ärligt krämig gul sill och gult hör ju till påsken, i alla fall om man frågar mig 🙂 Dessa smakkombinationer var verkligen en höjdare så jag kan verkligen rekommendera denna sill nu till påsk!
Klar citronsill
Varje påsk försöker jag hitta nya sillar att ställa fram på påskbordet och i år föll mina ögon på denna härliga citronsill som ligger i en klar påskgul lag. Då jag redan har smakat den kan jag berätta att den verkligen var supergod!
Sötsyrlig samballax i ugn
Under en längre tid har jag längtat efter fräschare och lättare mat, jag har längtat efter den känsla jag får när jag t.ex. äter vattenmelon och fetaost 🙂 Den känslan har jag nu fått uppleva med denna fiskrätt!!! 😀 Jag kan dock erkänna att de första 2-3 tuggorna var lite väl syrligt […]
Laxgratäng med västerbottenpuré och hummersås
Veckorna bara flyger iväg, ibland tycker jag det bara är måndag och fredag på veckorna, vad tycker ni? Idag är det fredag och jag älskar fredagar 🙂 speciellt efter lunch för då är det inte många timmar kvar på arbetsveckan, det infinner sig en fredagsfeeling liksom 😀 En härlig fiskgratäng […]
Torskrygg i ugn med kaviarsås och krossad västerbottenpotatis
Då här alla helgdagar över för denna gång och vardagen drar igång med buller och bång, själv tycker jag det är helt okej faktiskt. Det skall bli riktigt skönt med vardagsmat och på tal om det så kommer här ett recept på en riktigt bra fiskrätt. Smaklig måltid! 🙂
Rödbetsgravad lax
Det är verkligen gott med egengravad lax och det är ju så lätt att göra också 🙂 Denna har jag skojat till det lite med genom att grava den tillsammans med rödbeta. Laxen blev så otroligt vacker med sin julröda kant 🙂
